۱۳۸۹ تیر ۱۰, پنجشنبه

توضيحات دکتر محمد شريف وکيل زينب جلاليان از محکومان به اعدام

ادوار نيوز:دکتر شريف که از سوي خانواده زينب جلاليان به عنوان وکيل او انتخاب شده به "روز" مي گويد: يک ماه است تلاش ميکنم بتوانم پرونده زينب را پيدا کنم و وکالت نامه را روي پرونده بگذارم اما موفق نمي شوم.
وي مي افزايد: پدر زينب از ماکو به تهران آمد و از من خواست وکالت دخترش را برعهده بگيرم. به او گفتم پي گيري ميکنم و تمام تلاشم را به عمل مي آورم. بعد شروع به پي گيري کرديم. رفتيم و گفتيم که ميخواهيم پرونده را ببريم ديوان عالي کشور و روي اعاده دادرسي کار کنيم اما گفتند او سر موضع است. گفتيم خب بگذاريد او را ببينيم و با او حرف بزنيم و در همين مورد هم صحبت کنيم اما فعلا اجازه نداده اند؛تاکنون هم نه موفق شده ام وکالت نامه را به امضاي زينب برسانم و نه او را ديده ام.

دکتر شريف در توضيح نحوه پي گيري هاي خود مي گويد: روز يکشنبه، مشخصات حکم بدوي زينب در کرمانشاه و شعبه دادگاهي که او را محاکمه کرده و ساير موارد را به دست آورديم؛ چون حکم در شهرستان صادر شده و براي اجرا به تهران آمده است. اين پرونده هايي که از شهرستان به تهران مي آيد، ابتدا به دايره نيابت در تهران مي رود. رفتيم اما آنجا هم نبود و گفتند پرونده اينجا نيامده است. رفتيم و نامه اي در دفتر دادستان به ثبت رسانديم اما هنوز خبري از اينکه پرونده کجاست، نيست.

اين وکيل دادگستري سپس درباره برخي شايعات منتشر شده مبني بر اجراي قريب الوقوع حکم اعدام زينب مي گويد: اگر چنين امري صحت داشته باشد، خانواده زينب که به طور مستمر پي گير هستند در جريان قرار مي گرفتند اما آنها از اين امر ابراز بي اطلاعي مي کنند. در عين حال حکم براي اجرا به تهران آمده اما اينکه وارد مرحله اجرايي شده يا نه، فعلا خبري نداريم و اميدواريم اين شايعات، پايه و اساس درستي نداشته باشند.

دکتر شريف در پاسخ به اين سئوال که با توجه به قطعي شدن حکم در ديوان عالي کشور، چه راهي براي شکستن حکم اعدام زينب و جلوگيري از اجراي اين حکم باقي مانده مي گويد: کماکان مي شود تقاضاي اعاده دادرسي داد. البته شرايطي دارد يعني اگر سند جديد يا مستنداتي به دست بيايد که قبلا لحاظ نشده باشد، مي توان چندين بار تقاضاي اعاده دادرسي کرد. مساله توبه هم هست اما همه اينها بستگي به اين دارد که من زينب را ببينم و با او حرف بزنم و وکالت نامه را روي پرونده بگذارم.

از دکتر شريف مي پرسم گفته مي شود زينب با پ کا کا همکاري داشته؛ آيا دستگاه قضايي ايران مي تواند او را به عنوان همکاري با پ کا کا مجازات کند؟

اين وکيل دادگستري پاسخ ميدهد: زينب، تا جايي که ما ميدانيم، بعد از آمدن به ايران هم با پژاک ارتباط داشته است و آنطور که من از هم بندي ها و هم سلولي هاي زينب که آزاد شده اند متوجه شدم، او به گفته خودش با پژاک هم ارتباط داشته است. در عين حال ارتباط و همکاري با پ کا کا در ايران جرم محسوب نمي شود. من قبلا يک موکل داشتم که تبعه سوريه بود و به اتهام همکاري با پ کا کا بعد از ورود به ايران بازداشت شده بود. البته ارتباطاتي هم با پژاک داشت اما در حکمي که براي او صادر شد ارتباط با پ کا کا هم به لحاظ شده بود در حاليکه مطابق ماده 498 و 499 قانون مجازات اسلامي، که مربوط به ارتباط و عضويت در گروههاي غير قانوني است و اين احکام به استناد آنها صادر مي شود، ارتباط با پ کا کا نمي تواند شامل اين ماده ها شده و مبناي صدور حکم شود.
8 تير 1389 19:45
http://www.roshangari.net/as/sitedata/20100629171501/20100629171501.html

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر