۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

بيانيه جمعى از دانشجويان دانشگاه کردستان در گرامىداشت ۱۸ تير


در گرامىداشت ياد و خون شهداى دانشجو ۱۸تير گردهم مىآييم
ديکتاتور وعده ما ۱۸تير

بيانيه جمعى از دانشجويان دانشگاه کردستان بهمناسبت سالروز حمله به کوى دانشگاه

به نام آزادى
هرگز يادمان نمىرود حمله وحشيانه و کشتار دانشجويان را در ۱۸تير ۷۸ که بيانگر اوج شقاوت و جنايت بسيجيان و مريدان ولايت بود. اين مقدمه خيزش بزرگى شد که بهمدت يک هفته تهران، اصفهان، شيراز، مشهد، همدان، کرمانشاه، سنندج و ساير شهرهاى کشور را لرزاند. بسيارى از دانشجويان در آن روزها زخمى و بازداشت و شهيد شدند. محسن جمالى يک چشم خود را از دست داد. عزت ابراهيمى که مهمان خوابگاه بود در اين حملات به شهادت رسيد. اکبر محمدى که پس از تحمل شکنجه فراوان در اوين کشته شد و احمد باطبى به اعدام محکوم شد. از آن روز ۱۸تير در تقويم دانشجويى معناى ديگر گرفت.

آرى ما ثابت کردهايم که در برابر هيچ ظلم و ستمى سکوت نکرده و نخواهيم کرد و اگر باز هم همانند ۱۸تير سپاهيان و بسيجيان و مريدان ولايت به صحن مقدس دانشگاه حمله کنند, ما فريادمان را هرچه بلندتر سر خواهيم داد.

لذا ما جمعى از دانشجويان دانشگاه کردستان در اين ايام که چهارمين سالروز بازداشت و زندانى کردن دکتر محمد صديق کبودوند پدر حقوقبشر کردستان را نيز مىگذرانيم, اعلام مىداريم در گرامىداشت ياد و خون شهداى دانشجو ۱۸تير و در اعتراض به حکم تاييد شده اعدام زينب جلاليان در روز ۱۷ تيرماه در ميدان اقبال ـ آزادى- گردهم مىآييم و صداى اعتراضمان را به گوش همگان خواهيم رساند.

برخيز که دشمن به ديار آمدهامروز
اى شيردلان وقت شکار آمدهامروز
برخيز که از دشمن آشفته بپرسيم
درخاک دليـران به چه کار آمدهامروز

جمعى از دانشجويان دانشگاه کردستان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر