۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

جان بهروز جاويد تهرانى در يازدهمين روز اعتصاب غذا در خطر است


زندانى سياسى بهروز جاويد تهرانى در اعتراض به شکنجههاى غيرانسانى و شرايط طاقتفرسا ۱۱ روز است که در اعتصاب غذا بهسر مىبرد.
بنابه گزارشات دريافتى، زندانى سياسى بهروز جاويد تهرانى ۹ خرداد ماه پس از افشاى جنايات هولناک شکنجه در بند ۱ به سلولهاى انفرادى معروف به (سگ دونى) منتقل شد. او در بدترين سلول انفرادى قرار داده شده است. گزارشهاى تاييد نشدهاى حاکى از آن است که زندانى سياسى بهروز جاويد تهرانى در يازدهمين روز اعتصاب غذاى خود در اعتراض به شکنجههاى جسمى و شرايط قرون وسطائى و طاقتفرسا بهسر مىبرد. او تا بهحال چند بار به سلولى که زندانيان در آن شکنجه مىشود منتقل شده است و توسط حسن آخريان رئيس بند۱ ، افسر پاسدار آقا ميرزائى، پاسداربند محمدى و چند پاسداربند ديگر تحت شکنجههاى وحشيانه قرار گرفته است.

گرماى سلولى که زندانى سياسى بهروز جاويد تهرانى در آن قرار دارد در شرايط معمولى بسيار بالا است در صورتيکه در حال حاضر هواى تهران و کرج به ۴۰ درجه سانتيگراد مىرسد شرايط طاقت فرسايى عليه او ايجاد کردهاند و گفته مىشود تا بهحال چند بار دچار بيهوشى شده است. او در ۲۴ ساعت ۳ بار حق استفاده از سرويسهاى بهداشتى را دارد و هر ۲ هفته يکبار امکان استفاده حمام را دارد. آقاى جاويد تهرانى دچار کاهش وزن شده است و شرايط جسمى او حاد مىباشد. از بدو انتقال به سلول انفرادى در برگه انتقالى او نوشته شده است تا اطلاع ثانوى بايد در آن‌جا باقى بماند و مدت زمان مشخصى در آن ذکر نشده است در صورتيکه در برگه انتقالى ساير زندانيان مدت زمان در آن ذکر مىشود.

کيفيت و کميت غذاى سلولهاى انفرادى بسيار بد و غيرقابل استفاده مىباشد و به زندانى در حد زنده ماندن غذا داده مىشود.
روز پنجشنبه ۹ تير ماه يک هيأت به اصطلاح بازرسى از حفاظت و اطلاعات کل زندانهاى کشور به بند۱ گسيل داشتهاند. زندانيان از شکنجههاى قرون وسطائى مانند تجاوز جنسى، استعمال باتون، شکستن دست و پاى زندانيان به‌طور مفصل با آنها صحبت کردهاند. اين هيأت همچنين با زندانى سياسى بهروز جاويد تهرانى صحبت کردهاند و جزئيات شکنجه و شرايط وحشتناک و قرون وسطائى را ديده و شنيدهاند. ولى براى پايان دادن به اين شرايط هيچ اقدامى تاکنون انجام ندادهاند.
اين هيأت شاهد تن خونين و شکنجه شده چند زندانى در سلولهاى انفرادى بودهاند و با آنها صحبت کردهاند.

زندانيان سياسى و عادى در سلولهاى انفرادى توسط حسن آخريان شکنجهگر و معروف به جلاد بند ۱ زندان گوهردشت کرج که شديدا به مواد مخدرى به نام شيشه اعتياد دارد همراه با افسر پاسدار آقا ميرزائى و پاسداربندهايى مانند محمدى مورد شکنجه قرار مىگيرند. اين شکنجهها اکثرا در حضور و با شرکت کرمانى و فرجى رئيس و معاون حفاظت اطلاعات و گاها على محمدى معاون زندان و على حاج کاظم رئيس زندان صورت مىگيرد. اين افراد از جنايتکاران عليه بشريت مىباشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر