۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

جـــرس: مراسم بزرگداشت امیر جوادی فر، از شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک، پنجشنبه آینده ٢۴ تیرماه ۸۹ در تهران برگزار خواهد شد



جـــرس: مراسم بزرگداشت امیر جوادی فر، از شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک، پنجشنبه آینده ٢۴ تیرماه ۸۹ در تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش منابع خبری جرس، مراسم اولین سالگرد شهادت امیر جوادی فر، راس ساعت شش و نیم عصر پنج‌شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۸۹ ، در تهران، بزرگراه اشرفی اصفهانی، خیابان ۲۲ بهمن، خیابان حاج سید احمدی جنب پمپ بنزین، گلستان دوم، پلاک ۶۲ برگزار خواهد شد.
شهید امیر جوادی فر، دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه بينالمللى قزوین، ترانه سرا و همچنین دانشجو بازیگری بود، که روز ۱۸ تیر ۸۸ و در جریان تداوم اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری، درتقاطع خیابان شهدای ژاندارمری و دانشگاه، توسط نیروهای لباس شخصى دستگیرو مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و به کلانتری ۱۴۸تهران منتقل گردید. در کلانتری حال او در اثر ضرب و شتم به وخامت رسید و ماموران کلانتری او را در ساعت ۹ شب به بیمارستان فیروزگر منتقل و روز۱۹ تیر او را از بیمارستان فیروزگر به بازداشتگاه کهریزک میبرند.
در کهریزک با پوتین آنقدر به سینه و سرش می‌کوبند که یک چشمش ‌ترکیده و دچار خونریزی ریوی می‌شود. بعد از شکنجه شدید، در ۲۳ تیردر مسیرانتقال به اوین، دچار تشنج و ایست قلبی می‌شود.
ده روز بعد و در تاریخ سوم مرداد ماه، به خانواده‌ وی براى تحویل جسد خبر می‌دهند و در۵ مرداد، پیکر متلاشی شده وی در قطعه۲۱۱ ردیف ۴۲ شماره ۱۰ بهشت زهرا به خاک سپرده مىشود.
بازداشتگاه مخوف کهریزک، همزمان با خاکسپاری شهید جوادی فر، توسط رهبر جمهوری اسلامی ”غیر استاندارد“ و تعطیل اعلام شد.
گفتنی است مراسم بزرگداشت محسن روح الامینی، از دیگر شهدای حوادث بعد از انتخابات و قربانیان بازداشتگاه کهریزک نیز، عصر پنجشنبه آینده ٢۴ تیرماه ۸۹ در قطعه ٢٢٢ بهشت زهرای تهران برگزار خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر