۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

گسترش اعتصاب بازار در دومين روز اعتصاب ـ بازار فرش به اعتصاب پيوست

با توجه به عقبنشينى رژيم در رابطه با افزايش ماليات دومين روز اعتصاب به شرح زيراعلام مىگردد:

الف: محدوده صنف قماش: از انتهاى بازار بزرگ (تقاطع چهار سوق کوچک ) و راسته بازار عباس آباد، بازار امامزاده زيد، سه دالان ملک، سه دالان امير، سراى آزادى (دستمالچى) و کوچه حمام چال تا گذر لوطى صالح و انتهاى مسگرها، سراى اتحاد، سراى اتفاق به‌طور کلى و صد درصد بسته و در اعتصاب کامل بود و حتى بازار کيلويىها (پشت امامزاده زيد) که خرده فروش هستند هم کاملا بسته بود. لباس فروشيها هم که داخل اين بازارها بودند هم به اعتصاب پيوستند.

ب: محدوده صنف فرش: بازار کفاشها بعد از کوچه سيد ولى، سراى بوعلى بزرگ، بوعلى نو، راسته بازار کفاشها، بازار رحيميه (رحيميه اول، دوم، سوم) که عمدتا ابريشم فروشند، سراى اکبريه، سراى وزير، سراى پارک، سراى مجتبايى، کوچه کبابيها، سراى صمديه، سراى يمين، کوچه فراشباشى، سراى بهار و ساختمان بزرگ بازار فرش ايران امروز بسته و در اعتصاب کامل بودند و حدودا ۱۰% درصد از کل صنف فرش باز بودند که آنها هم خائنين بازار هستند.

مکانهايى که در بالا از هر دو صنف نام برده شد نقش کلى و کليدى در بازارند و اتفاقا استارت اعتصابها بزرگ سال ۵۷ از صنف قماش شروع شد و بعد از پيروزى ۲۲ بهمن هم شهداى والامقامى تقديم انقلاب نوين کرد.

و قابل توضيح است غير از دو صنف فوق تمامى صنوف امروز بازار بودند و اين گزارش از ساعت 11:30 تا 12:30 تهيه شده است و فردا بهخاطر شهادت حضرت موسى کاظم و بعد هم مواجه با تعطيلى جمعه و شنبه هستند و اگر به لطف خدا يکشنبه باز نشود صنوف ديگرى هم به اين اصناف اضافه خواهند شد.

گفته مىشود علت شروع اعتصاب افزايش ناگهانى ۷۰% ماليات بوده است چون امروز (۱۶ تير) روز ماليات است و رژيم فشار آورده که آخرين مهلت ارائه اظهارنامه مالياتى ۳۱ تيرماه است که اين زمينهاى براى آغاز اين اعتصاب شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر