۱۳۸۹ تیر ۱۱, جمعه

از وضعيت و شرايط زندانيان سياسى سعيد ترابيان و رضا شهابى خبرى در دست نيست


بنابه گزارش رسيده از ”فعالين حقوقبشر و دمکراسى در ايران“ از وضعيت و شرايط سعيد ترابيان و رضا شهابى دو فعال سنديکاى شرکت اتوبوس رانى تهران و حومه که از چند هفته پيش با يورش مامورين وزارت اطلاعات دستگير و به سلولهاى انفرادى بند ۲۰۹ منتقل شدند خبرى در دست نيست.

سعيد ترابيان مسئول روابط عمومى سنديکاى شرکت واحد است که از زمان دستگيرى تا بهحال تماس و يا ملاقاتى با خانوادهاش نداشته است. رضا شهابى نيز مسئول مالى سنديکاى شرکت واحد تهران چند روز پيش يک تماس تلفنى بسيار کوتاه و کنترل شده و در حضور بازجويان با خانوادهاش داشته است. معمولا در چنين تماسهايى زندانى حق تشريح شرايط و وضعيت خود را ندارد و فقط آنچه را که بازجو (شکنجه گر) مىگويد را مىتوانند با خانوادهاش در ميان بگذارد.
اين دو فعال سنديکايى در معرض خطر جدى شکنجههاى جسمى و روحى براى وادار کردن آنها به اعترافات دروغين جهت پروندهسازى و صدور احکام سنگين قرار دارند.
خانوادهاين دو فعال سنديکايى از زمان دستگيرى عزيزانشان بارها به دادگاه انقلاب، دادستانى و زندان اوين مراجعه کردهاند و خواستار اطلاع يافتن از وضعيت و شرايط عزيزان بودند. خانوادهها همچنين خواستار آزادى بىقيد و شرط عزيزان در بند خود هستند. ولى اين ارکانها از پاسخگويى به خانوادهها خودارى مىکنند.
لازم به يادآورى است سعيد ترابيان روز ۱۹ خرداد با يورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلش دستگير و به نقطه نامعلومى منتقل شد و ۳ روز بعد از آن آقاى رضا شهابى پس از احضار به حراست شرکت واحد که شعبهاى از وزارت اطلاعات مىباشد دستگير و به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شد
در حال حاضر علاوه بر سعيد ترابيان و رضا شهابى دو تن از رهبران سنديکاى اتوبوس رانى تهران و حومه آقايان منصور اسانلو و ابراهيم مددى تنها بهدليل حق داشتن سنديکاى کارگرى چند سال است که در شرايط طاقت فرسايى در زندانهاى اوين و گوهردشت زندانى هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر