۱۳۸۹ تیر ۱۷, پنجشنبه

گسترش اعتصاب و اعتراض سراسرى بازاريان تهران


مزدوران سركوبگر رژيم با قتل يكى از بازاريان قديمى و سرشناس تهران، اعتصاب بازاريان تهران را به خاك و خون كشيدند. بازاريان اعتصابى، با شعارهاى مرگ بر خامنهاى به مقابله با مزدوران برخاستند.

در پى اعتصاب بازاريان تهران كه از روز گذشته آغاز شده بود، مزدوران لباس شخصى وزارت اطلاعات و مزدوران نيروى انتظامى با حمله وحشيانه به بازاريان اعتصابى براى شكستن اعتصاب، حاج كاشانى ازبازاريان سرشناس تهران را به ضرب چاقو به قتل رساندند.


وى كه درحمله مزدوران به بازار پارچه فروشان، بهشدت مجروج شده بود، به بيمارستان منتقل شد، اما ساعتهايى بعد بر اثر شدت جراحات در بيمارستان جان باخت.


گزارشها حاكيست كه در مقابل حملات مزدوران سركوبگر، بازارايان اعتصابى ايستادگى كردند و با شعارهاى مرگ بر خامنهاى و مرگ بر احمدىنژاد به مقابله برخاستند.

در پى انتشار خبر قتل حاج كاشانى، مردم نيز به حمايت از بازاريان به تظاهرات پيوستند و با مزدوران رژيم درگير شدند.

ديكتاتورى آخوندى براى مقابله با گسترش تظاهرات و واكنش خشمگينانه مردم، انبوهى از مزدوران خود را روانه بازار و تمام خيابانهاى اطراف و منطقه بازار كرد و مانع رفت و آمد مردم به بازار شد.


مزدوران لباس شخصى سرتاسر خيابانهاى پامنار، ۱۵خرداد، را پوشاندند و مغازهداران اين خيابانها نيز در اعتراض به اين جنايت، مغازههاى خود را بستند و به تظاهر كنندگان پيوستند.

تا لحظه دريافت اين خبر، تمام مسيرهاى منتهى به بازار توسط مزدوران نيروى انتظامى مسدود شده است و از هرگونه رفت و آمدى جلوگيرى بهعمل مىآيد.

گزارشها هم‌چنين از دستگيرى تعداد زيادى از بازاريان اعتصابى حكايت مىكند.

مزدوران لباس شخصى با پوشش و حمايت مزدوران نيروى انتظامى به طرز وحشيانهيى دست به تخريب حجرهها و مغازهها زدند.

اعتصاب سراسرى بازار پارچه فروشها با پيوستن بازار فرش به آنها گسترش يافت. بازاريان اعتصابى در مواجهه با مزدوران نيروى انتظامى با شعارهاى مرگ بر ديكتاتور، مرگ بر خامنهاى و مرگ بر احمدىنژاد، به مقابله و ايستادگى برخاستهاند.


دردومين روز اعتصاب بازاريان تهران، اعتراض و اعتصاب، از بازار پارچه فروشان در انتهاى بازار بزرگ و تقاطع چهار سوق كوچك، تا راسته بازار عباس آباد، بازار امامزاده زيد، سه دالان ملك، سه دالان امير، سراى آزادى، كوچه حمام چال، تا گذر لوطى صالح و انتهاى بازار مسگرها، سراى اتحاد و سراى اتفاق را در برگرفته است.


بازار همچنان دستخوش ناآرامى است و مغازهها دست از كار كشيدهاند و در اعتصاب بهسر مىبرند.

علاوه بر اين بازار كيلوييها و بازار پوشاك هم به اعتصابيون پيوستهاند.

هم‌چنين بازار کفاشها بعد از کوچه سيد ولى، سراى بوعلى بزرگ، بوعلى نو، راسته بازار کفاشها، بازار رحيميه (اول، دوم، سوم) که عمدتا ايريشم فروشان را تشكيل مىدهند، سراى اکبريه، سراى وزير، سراى پارک، سراى مجتبايى، کوچه کبابيها، سراى صمديه، سراى يمين، کوچه فراشباشى، سراى بهار و ساختمان بزرگ بازار فرش ايران، در اعتصاب شركت داشتند.


بنابه همين گزارش، شمارى از مزدوران رژيم در بازار تحت حمايت و پوشش نيروى انتظامى مغازههاى خود را باز نگهداشتهاند و همراه با لباس شخصيهاى وزارت اطلاعات، به تهديد بازاريان اعتصابى پرداختند.


مزدوران نيروى انتظامى با بلند گوهاى دستى با اخطار و ارعاب از اعتصابيون مىخواهند دست از اعتصاب بكشند، اما بازاريان اعتصابى و مردمى كه از آنها حمايت مىكنند، مزدوران رژيم را با شعارها مرگ بر خامنهاى و مرگ بر احمدىنژاد و مرگ بر ديكتاتور و هو كردنهاى ممتد خود مفتضح كردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر