۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

وضعت جسمى زهرا بهرامى از دستگير شدگان روز عاشورا در بند ۲۰۹ به وخامت گراييد


بنابه گزارش دريافتى، وضعيت و شرايط جسمىزندانى سياسى زهرا بهرامى شهروند ايرانى –هلندى تبار در بند مخوف ۲۰۹ زندان اوين به وخامت گراييده است.
زندانى سياسى زهرا بهرامى از دستگير شدگان اعتراضات گسترده روز عاشورا است که از زمان دستگيرى تاکنون در بندهاى مختلف وزارت اطلاعات در بازداشت بهسر مىبرد و در حال حاضر همراه با ۲ زندانى سياسى ديگر در سلول ۱۳ بند مخوف ۲۰۹ زندان اوين در زندان است. بهرغم گذشت بيش از ۶ ماه هنوز در بند مخوف ۲۰۹ زندانى است و در حالت بلاتکليفى بهسر مىبرد. در طى هفتههاى اخير وضعيت جسمى او حاد شده است. چهرۀ او متورم و دچار جوشهاى عفونى و زخمهاى زيادى بر چهرهاش عيان است. او هم همچنين از ناراحتى حاد ريه رنج مىبرد و در روزهاى اخير بهدليل عدم درمان وضعيت جسمىاش به وخامت گراييده است. خانم بهرامى همچنين دچار افسردگى شديدى است.

بازجويان وزارت اطلاعات به او اتهامات محاربه و همکارى با انجمن پادشاهى و سازمان مجاهدين خلق نسبت دادهاند و قصد دارند بر اين مبنا او را محاکمه کنند. خانم بهرامى در زندان اوين با عباس جعفرى دولت آبادى دادستان تهران ملاقات داشته است. جعفرى دولت آبادى به او گفته است اول بايد دادگاهى شوى و بعد از محکوميت تو را آزاد خواهيم کرد. خانم بهرامى از داشتن وکيل محروم است.

از طرفى ديگر از چند هفته پيش براى تحت فشار قرار دادن زندانيان سياسى در بند ۲۰۹ زندان اوين به توصيه بازجويان وزارت اطلاعات عباس جعفرى دولت آبادى دستور داده است که ملاقاتهاى کابينى زندانيان سياسى با خانوادههايشان که به‌صورت هفتگى صورت مىگرفت به هر دو هفته يکبار تقليل يافته است. سلسله اقدامات سرکوبگرانه عباس چعفرى دولت آبادى علاوه بر توجيه شکنجههاى بازجويان وزارت اطلاعات، اقدام به محدود کردن ملاقاتهاى کابينى، قطع ملاقاتهاى حضورى، در موارد متعددى از پاسخگويى به خانوادههاى زندانيان سر باز مىزند و همچنين باعث ايجاد فشارهاى زيادى عليه زندانيان سياسى و خانوادههاى آنها است.
زندانى سياسى زهرا بهرامى ۴۵ ساله و داراى ۲ فرزند است. او داراى مليت ايرانى- هلندى است و براى ديدن فرزندش به ايران مسافرت کرده بود که در اعتراضات روز عاشورا دستگير و تحت شکنجههاى وحشيانه جسمى و روحى قرار مىگيرد. بازجويان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و در بند ۲۰۹ زندان اوين او را تحت شکنجهها و فشارهاى قرون وسطائى قرار دادند و وى را وادار به اعترافات تلويزيونى عليه خود کردند. اين اعترافات دورغين از تلويزيونهاى دولتى پخش گرديده است. بازجويان وزارت اطلاعات اعترافات دروغين تلويزيونى را بهعنوان اتهام عليه او بکار بردهاند وقصد دارند که او را بر مبنى محاربه محاکمه کنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر