۱۳۸۹ تیر ۲۱, دوشنبه

هشدار پزشک اوين در مورد تبديل نرگس محمدى به يک زهرا کاظمى ديگر


نرگس محمدى، نايبرئيس کانون مدافعان حقوقبشر که روز دهم تيرماه پس از ۲۲ روز بازداشت آزاد شد، بهدليل اختلالات عصبى ناشى از دوران بازجويى هم‌چنان در بيمارستان بهسر مى‌برد.

تقى رحمانى، همسر وى، گفت که خانم محمدى بهناگاه بيهوش شده و تمام عضلات بدنش دچار فلج موقت مى‌شود و دو تا سه ساعت طول مى‌کشد تا وى دوباره بهحالت عادى باز گردد.


به گفته‌ تقى رحمانى، خانم محمدى اولين بار در روز ۲۷خرداد، يعنى يک هفته پس از بازداشتش، دچار بيهوشى ناگهانى مى‌شود ولى مسئولان زندان از آزادى او خوددارى کرده و بازجويى از او در شرايط سخت و ناگوار را ادامه مىدهند.


تقى رحمانى مى‌گويد همسرش سه سال پيش هنگام زايمان فرزندان دوقلويشان دچار آمبولى شده و نامه‌اى از پزشکش دارد که در آن تاکيد شده آمبولى مى‌تواند خطر مرگ داشته باشد.


اين فعال ملى-مذهبى اضافه مى‌کند که اين نامه را در روز ۲۶خرداد به دادستان تهران تحويل داده و دادستان هم با آزادى خانم محمدى بهدليل شرايط ناگوار جسمى موافقت کرده اما با اين وجود وى تا روز دهم تيرماه در زندان و تحت بازجويى نگهداشته مى‌شود.


بهگفته‌ آقاى رحمانى، حتى پزشک اوين پس از اولين بيهوشى ناگهانى نرگس محمدى در زندان به مسئولان زندان مى‌گويد: يک زهرا کاظمى ديگر درست نکنيد.

زهرا کاظمى، خبرنگار ايرانى-کانادايى بود که در زندان اوين در اثر ضرب و شتم دچار ضربه مغزى شد و درگذشت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر