۱۳۸۹ اردیبهشت ۴, شنبه



بيانيه دانشجويان آزاديخواه غرب تهران

عيد بزرگ كارگران مبارك باد

همبستگي و اتحاد با كارگران و زحمتكشان در روز جهاني كارگر - اول ماه مي در راه است. به مناسبت عيد جهاني كارگر, دانشجويان آزاديخواه غرب تهران ضمن درود به تمامي كارگران و محرومان اين عيد بزرگ را تبريك ميگويد.

نظام حاكم پس از گذشت سي سال و اندي اكنون حتي به مينيمم استاندارهاي بين المللي در ارتباط با وضعيت كارگري مقيد نيست و به طور واقعي كارگران زحمت كش اين سرزمين علارغم تمام فشارهاي جسمي و روحي از خريد حتي لقمه اي نان براي خانواده خود محروما به رغم وعده هاي داده شده در اين ساليان , جزء فقر و تشديد شكاف طبقاتي و بدبختي هيچ چيز براي كارگران محروم ميهنمان به ارمغان نياوردند.

حقوق رسمي كارگران در سال 88 كمتر از يك سوم خط فقريست كه اعلام شده بود و همين دستمزد ناچيز طي ساليان گذشته هم ماهها و گاه بيش از يك سال به كارگران محروم پرداخته نشد. بيش از 75درصد كارگران پيماني و قراردادي هستند و از هيچ امنيت شغلي برخوردار نمي باشند. روز به روز وضعيت اقتصادي و توليدات كشور نابود ميشود و با اخراج بي رويه كارگران روبرو هستيم. اين فشار فقط و فقط روي دوش كارگران و زحمتكشان و خانواده نيست بلكه تمامي اين خاك را در برگرفته ولي فشار مضائف روي اين قشر زحمت كش ميباشد.

اما با همه اين وضعيت فقر و نداري باعث نشد كه شعله خشم مردم خصوصا كارگران به خاموشي بگرايد و ما شاهد قيامهاي گسترده مردمي در سطح كشور دربين تمام اقشار بوديم ما دانشجويان به عنوان آگاه ترين قشر جامعه در اعتراض به همين وضعيت اسفبار معيشتي كارگران زحمت كش تصميم داريم كه همراه با كارگران 11ارديبهشت امسال را هر چه باشكوه تر برگزار كرده و بگويم كه اخراج بي رويه محكوم است محكوم است و تا حق خو نگيريم آرام نمي نشينيم , ازادي آزادي حق مسلم ماست , ماهمه با هم هستيم ملت بي شكستيم .

اين قشر مظلوم هيچ وقت ساكت نمانده و همواره در حال اعتراض و تحصن بوده و روز خود را هر چه باشكوه تر برگزار خواهند كرد. كارگران با اين اعتراضات نشان دادند كه هيچ وقت تن به ذلت نداده و از حق خود كوتاهي نخواهند كرد و صداي آنها خاموش نخواهد شد.

دانشجويان غرب تهران در اين روز برزگ همه انجمنها ي دانشجويي و فرهنگي دركل كشور را به حمايت از و سنديكاهاي كارگري و تمامي كارگران براي همبستگي و اتحاد هر چه بيشتر براي دفاع از آنان فراميخواند.

مستحكم تر باد اتحاد جنبشهاي دانشجويي و فرهنگي, كارگري و درود بر تمامي كارگران زحمتكش

تا حق خود نگيريم آرام نمي نشينيم

مرگ بر ديكتاتور

11فروردين 1389

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر